De ‘Divergent’-series (2)

Vandaag had ik een discussie met iemand over de ‘Divergent’-series geschreven door Veronica Roth. Dat zat me aan het denken om zelf eens te recenseren en hier begin ik dan. 

Ik zal de drie boeken recenseren in drie verschillende delen. Met vandaag: het tweede deel: ‘Opstand’



‘Opstand’ vind ik zelf beter als ‘Inwijding’. Het is spannender, komt sneller op gang en bevat veel meer actie. Ik vind het ook intressant dat je hier kennis maakt met de facties buiten Onverschrokkenheid en Zelfverloochening. Dat maakte het voor mij een stuk leuker. Ook het feit dat er meer speling komt tussen Tris en Four vond ik zeer intressant. Het was gewoon een veel beter boek als de eerste, dit is volgens mij ook eigen aan een trilogie. Ik vond namelijk dat ‘Vlammen’ van Suzanne Collins ook stukken beter was als ‘De Hongerspelen’. Maar dit is natuurlijk gewoon maar een mening. Ik raad iedereen die dit artikel leest dus aan om net zoals ‘Inwijding’ ook ‘Opstand’ eens te proberen!

Ik heb dit boek in het Engels gelezen omdat de Nederlandse versie toen nog wat duur was en ik vrij goed ben met Engels, hier is dus weer mijn favoriet quote van het boek: 

“We believe in a God who gives peace and cherishes it,” she says. “So we give peace to each other, and cherish it.” 

Beatrice ‘Tris’ Prior

Geef een reactie

